Fall in Love with London

12:00


Veľkolepý, čarovný, multikultúrny a jedinečný Londýn! Čo viac povedať. Toto mesto jednoducho milujem a cítim sa tam ako doma. Keď som si asi tri roky dozadu splnil sen a konečne anglickú metropolu navštívil, vedel som, že to určite nebude poslednýkrát. Do hlavného mesta Veľkej Británie sa s obľubou vraciam každý rok a vždy ma mrzí, keď sa musím vrátiť domov. 

Tentokrát som v Anglicku strávil takmer týždeň a svoje cestovateľské obzory som si rozšíril aj o mesto Brighton. (O tom ale viac v ďalšom príspevku) Všetky hlavné pamiatky Londýna, ktoré každý z nás pozná z Jamesa Bonda, Harryho Pottera a iných filmov či seriálov, som videl, už niekoľkokrát. Stále však majú niečo do seba a vždy objavím nejaký uhoľ, z ktorého som ich ešte nevidel.




Ak by som chcel spoznať všetky zákutia tohto pre mňa snového mesta, potreboval by som minimálne mesiac. Opäť som sa totiž presvedčil, že vidieť všetko za pár dní sa jednoducho nedá. Môžte mať akokoľvek skvelo naplánovaný harmonogram, posledný deň aj tak zistíte, že ste ešte ani zďaleka nevideli všetko. Až teraz, pri mojej tretej návšteve Londýna som sa konečne dostal na Millennium Bridge. (fotky vyššie) Ten určite pozná každý fanúšik Harryho Pottera. Poviem vám, na pár sekúnd som sa fakt cítil ako vo filme. Okolo tohto oceľového mosta chýbalo už len pár lietajúcich dementorov.

Premiérovo som si vyskúšal aj plavbu loďou po Temži, ktorá by bola perfektná, keby vonku nefúkalo a bolo o pár stupňov viac. Vidieť panorámu Londýna z vodnej hladiny bolo krásne, ale naozaj som skoro zamrzol! Musím však skonštatovať, že som ešte ani raz nemal „šťastie" na typické Londýnske upršané počasie. A to som bol v Anglicku vždy v zimných mesiacoch. Obrovská výhoda takejto prehliadky je fakt, že za podstatne kratší čas uvidíte oveľa väčší kus mesta, ako keby ste sa rozhodli túto trasu absolvovať pešo. 




 Jeden z highlightov celého výletu nás čakal hneď v prvý deň. Navštívili sme mne ešte pár týždňov dozadu neznámu Sky Garden, ktorá je na vrchole 35. poschodového mrakodrapu. Doslova botanická záhrada v oblakoch ponúka neopakovateľný výhľad na celé mesto zo všetkých svetových strán! (fotky vyššie)

Aby toho nebolo málo, moja ďalšia premiéra bola návšteva čínskej štvrti Soho. Zrejme by som pokojne uveril aj tomu, že som naozaj v Číne. Lampióny všade kam ste sa pozreli, honosný vstupný portál a jedna čínska reštaurácia za druhou. V jednej z nich sme skončili aj my, ale názov vám naozaj nepoviem, pretože tých reštaurácií/fastfoodov/bufetov tam je obrovské množstvo. Ak ste už niekedy v Londýne boli, určite viete, že jedlo tu nie je zrovna najlacnejšia položka. My sme stavili na tzv. All I can eat" formu reštaurácie a za skvelých 12 libier sme mohli jesť koľko sme vládali. 




Posledný večer v Londýne sme zakončili úplne neplánovane návštevou kultovej reštaurácie Jamieho Olivera, kúsok od presláveného Piccadilly Circus. Intierier podniku Jamie´s Diner v štýle starého amerického bistra, jeho obsluha ale aj ponúkané jedlá a nápoje vyzerali bezchybne. Ceny boli samozrejme o niečo vyššie, no na Londýn stále prijateľné. Kedže sme práve nemali hlad, vyskúšali sme aspoň jeden z ponúkaných koktejlov. Naša voľba padla na Strawberry & Vanilla Sizzle, ktorý vrelo odporúčam! ;-)

Až teraz pri písaní článku si uvedomujem, že z množstva miest, ktoré sme stihli navštíviť nemám vôbec fotky. A potom sú tu tie miesta, odkiaľ mám fotky len v telefóne. Je to škoda, ale poviem vám, vôbec sa mi nechcelo stále vyťahovať foťák. Predsa len je pohodlnejšie, spraviť si fotku na iphone. Nejaké tie telefónové ste už mohli vidieť na mojom instagrame ;-)



A čo je pre mňa samého neuveriteľné? Za celý pobyt v Londýne som ani raz nemal kávu z môjho milovaného Starbucksu, nebol som sa najesť v mojom obľúbenom Burger Kingu a dokonca som ani nestrávil celý deň nakupovaním na Oxford Street, ako po minulé roky. 

Poviem vám, nič z toho mi však nechýbalo. Keď máte dobrú spoločnosť, tak je už samotný pocit, že ste v Londýne skvelý a nič viac chcieť nemôžte! Verím tomu, že o pár mesiacov sa po uliciach Londýna budem prechádzať opäť a tentokrát konečne v lete! 

You Might Also Like

2 komentárov